Traseu complex, partial off-road (intre Barajul Bicaz si Durau, urmand pana la Izvorul Alb malul lacului Izvorul Muntelui), locuri de maxim interes turistic, locuri speciale, monumente ale naturii unice, imagini cu adevarat spectaculoase.
Lacul Rosu: cunoscut si ca Lacul Ucigas sau Lacul Ghilcos, este un
lac de baraj natural format in urma cutremurului din ianuarie 1838, prin
prabusirea unui versant al muntelui, fiind considerat cel mai important lac de
acest gen din Romania. Cutremurul a avut magnitutdinea 6,9 pe scara Richter.
Lacul Rosu are suprafata de aproximativ 115000 mp, numele provenind de la
Paraul Rosu, culoarea datorandu-se straturilor de oxizi si hidroxizi de fier pe
care le traverseaza. Potrivit legendei surparea ar fi acoperit un sat, omorand
locuitorii si animalele, iar apa adunata ar fi avut culoarea rosie din cauza marii
cantitati de sange. De aici si cele doua nume: Lacul Rosu sau Lacul Ucigas. De
remarcat ca dupa surpare padurea de brazi inundata s-a pietrificat, acest fapt
contribuind la imaginea unica oferita de Lacul Rosu.
Pe Lacul Rosu se pot face plimbari cu barca, hidrobicicleta, se poate pescui.
Cheile Bicazului: sunt unul dintre cele mai remarcabile itinerarii turistice din Romania. Fac legatura intre Transilvania si Moldova, avand un veritabil aspect de canion, pe parcursul traseului aflandu-se si cea mai mare diferenta de nivel pe sosea in serpentina din tara. Monument natural, fac parte din Parcul national Cheile Bicazului – Hasmas. Pe parcursul traseului se trece si prin tunelul Lacul Rosu, cu o lungime de 155m.
Barajul
Bicaz: a fost inaugurat la 1 iulie 1960. Este construit pe cursul superior al Bistritei
si are o inaltime de 127m, din care 30m se afla sub pamant. Lungimea
coronamentului este de 435m, iar latimea maxima la baza de 119m. Este al
treilea baraj ca inaltime al Romaniei si al noualea pe plan european, fiind in
continuare pe pozitia intai intre barajele cu greutate de pe raurile interioare
ale Romaniei.
In timpul realizarii proiectului introducerea bauturilor alcoolice in zona a
fost interzisa pe o perioada de 2 ani. Pe parcursul constructiei au existat si
evenimente tragice, printre care explozia unei pungi de gaze in tunel, soldata
cu aproximativ 30 de morti, sau inundarea centralei.
Corpul barajului este strabatut de kilometrii de galerii, puturi de aerisire si
nise de vizitare. Nu exista semnal telefonic in interiorul barajului, iar in unele
dintre galeriile interioare se simte miros de gaz metan sau sulf. A fost
proiectat sa reziste chiar si unui cutremur cu magnitudinea de 9,5 grade
Richter. Pentru constructia barajului au fost stramutate 22 sate, cu aproape
19000 de locuitori, numarul de oameni care au participat la lucrarile de executie
fiind de peste 15000, timp de 10 ani.
Perimetrul mediu al lacului Bicaz sau Izvorul Muntelui este de 71km, iar cota
maxima a barajului este de 516m altitudine.
Regiunea este renumita pentru crescatoriile de pastravi si salmonide din zona,
iar in apropierea barajului se afla compexul turistic naval Port Bicaz, de unde
se pot face plimbari cu vaporase, salupe sau hidrobiciclete. Incepand cu anul
2000, lacul a fost declarant rezervatie naturala acvatica.
Statiunea Durau: situata la poalele
Ceahlaului intr-o regiune montana, a fost frecventata inca din secolul XVIII.
Obiective turistice: Parcul national Ceahlau cu cascada Duruitoarea, Varful
Toaca/ Ansamblul manastirii Durau cu biserica “Buna Vestire” pictata de Nicolae
Tonitza/ Ansamblul fostului schit Hangu cu ruinele Palatului Cnejilor.
Palatul Cnejilor: ruinele unui palat construit in secolele XVII-XVIII de catre familia Cantacuzino, in incinta fostului schit Hangu. In urma cu sute de ani credinciosii s-au asezat in jurul muntelui Ceahlau, pustnicii traiau in grote, iar calugarii au infiintat schituri care au ars, ori au fost acoperite de avalanse, ori distruse de navalitori si ulterior reconstruite. Istoria schitului Hangu nu este decat partial cunoscuta, inceputurile fiind pierdute in negura timpurilor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Salut, cu ce va pot ajuta?